O mnie

A Ty co zawdzięczasz muzyce?

Muzyka towarzyszy mi odkąd pamiętam. Playlisty z różnego typu gatunkami, okolicznościami, nastrojami mam chyba wszędzie: Foobar na laptopie, Foobar na netbooku, winamp na dysku przenośnym, Youtube, Last.fm, Spotify, Grooveshark. Nie wyobrażam sobie słuchania muzyki bez scrobblingu na Last.fm
Uwielbiam patrzeć na wszystkie zagregowane lata mojego szczęścia i smutku, gustów lepszych i gorszych, moje całe życie zapisane jest w muzyce. Nie ma ani jednej chwili w moim życiu - tej ważnej - która nie kojarzyłaby mi się z jakąś piosenką. Mam chyba ścieżkę dźwiękową dostosowaną do każdej okoliczności. Spróbujcie mnie zapytać.


Ktoś kiedyś zarzucił mi, że skupiam się nie na słuchaniu muzyki, ale na wszystkim tym, co wokół mnie. Wierutna bzdura. Uwielbiam śledzić statystyki, słuchać piosenki po raz setny, by po raz setny przeczytać jej tekst, prześledzić jej historię oraz historię jej zespołu wraz z dwoma poprzednimi zespołami wokalisty i demem basisty sprzed 15 lat. To dla mnie muzyczna pełnia. Jestestwo.

Jakby nie było są takie piosenki, które mają szanse zostać z nami już chyba na zawsze. To utwory, które sprawiają, że chce nam się żyć. Oczywiście dla każdego inne. Ja, gdy ich słucham, czuje jak drży mi całe ciało, jak buzuje mi krew w żyłach i chce stanąć na dachu świata i krzyczeć, że jest pięknie. Te utwory to jak obdarcie mnie ze skóry i wejście do mojego krwiobiegu by z serca przepłynąć do umysłu. I paradoksalnie, nie są to moje ulubione piosenki. To raczej ścieżka dźwiękowa do mojego życia.

Zatem uzewnętrzniam się przed Wami i oddaję całą. Muzycznie. Zapraszam Was do mojego świata.
Otworzysz się przede mną?

Wszystkie barwy muzyki.

Wspomnienia
The Civil Wars - The One That Got Away

I ich brak
IAMAMIWHOAMI - Sever

 (Nie) spokojne noce
Gazelle Twin - Changelings

Pożądanie
Balaam And The Angel - I'm The Only One

Świat
Awolnation - Sail

Niespełnienia w kwrioobiegu
Imagine Dragons - Radioactive

Gorące lato
MS MR - Bones

I gorące noce
Jame Woon - Night Air

Tajemnicę
Rio en Medio - The Umbrella

Inność
†his Is A †rick - ††† Crosses (This Is A Trick)

Brak snu
AFI - Prelude 12/21

Namiętność
Fever Ray- The Wolf

Chłodne poranki
Fever Ray - Keep The Streets Empty For Me

Zakazane owoce
In Flames - Metaphor

Przyjaciół
Flyleaf - OK

Smutek
Dandy Warhols - Sleep

Nocne spacery
Kings Of Leon - Closer

Szczęście
Klimt1918 - Because Of You, Tonight

Potwory
Kidneythieves - Pretty

Wiersze
stellastar* - In The Walls

Sensualność
M83 - Skin Of The Night

Niespodzianki
Queen Adrena - Jolene

Poranki
Flunk - Kemikal Girl

Spełnione życzenia
Kosheen - Wish you were here

Nadzieję
Halou - This Will All Do Sense In The Morning

Niewinność i radość
Zero 7 - Pop Art Blue

Niepewność
January Tuesdey - Our Jewel

Życie w mieście
Exitmusic - The City

Gwiazdy
Ayeron - Comatose

Wyjątkowość i szczęście
Sui Generis Umbra - Paroxysm





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz